Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Internetowe Konto Pacjenta

Konto pacjenta umożliwia dostęp do podstawowych dokumentów medycznych, takich jak elektroniczne recepty, skierowania, możliwość wyboru lekarza pierwszego kontaktu (lekarza rodzinnego) oraz załatwiania spraw związanych z pandemią COVID-19. Usługa jest dostępna dla obywateli Ukrainy, którzy posiadają już numer PESEL. Bezpłatna aplikacja wydana jest przez Ministerstwo Zdrowia, a uzyskać do niej dostęp można poprzez stronę pacjent.gov.pl. W aplikacji można szybko i bezpiecznie sprawdzić informację o stanie zdrowia właściciela konta, dzieci lub osoby, od której otrzymaliśmy odpowiednie pełnomocnictwo.

Aby zarejestrować Konto Pacjenta, należy posiadać profil zaufany. Otrzymujesz go wraz z numerem PESEL. Następnie należy wejść na stronę pacjent.gov.pl – po lewej stronie widoczny będzie napis w języku ukraińskim: „Пацієнти з України”, należy w niego kliknąć. Następnie można wybrać język ukraiński jako język strony i kliknąć w zakładkę „Довірений профіль” oraz ponownie wybrać język ukraiński. Po wprowadzeniu loginu lub adresu e-mail i hasła można utworzyć konto. Przy pierwszym logowaniu należy podać numer telefonu i/lub adres e-mail.

UWAGA! Informacje wprowadzane do systemu przez przychodnie, lekarzy, szpitale itd. nie są tłumaczone i będą widoczne w języku polskim.

Po założeniu Internetowego Konta Pacjenta elektroniczne recepty i skierowania będzie można otrzymywać za pośrednictwem SMS-a i/lub jako plik PDF na podany adres e-mail.

Bezpłatna aplikacja mojeIKP

mojeIKP to bezpłatna aplikacja mobilna, dzięki której można uzyskać dostęp do wybranych funkcji KontaPacjenta. Można ją pobrać z Google Play w przypadku telefonów z systemem operacyjnym Android oraz z App Store dla urządzeń z systemem iOS.

Elektroniczne skierowania

W Polsce większość skierowań otrzymuje się w formie elektronicznej. Skierowania są wymagane, aby umówić się do lekarza specjalisty, wykonać specjalistyczne badania, móc się zaszczepić czy mieć możliwość pobytu w szpitalu.

Skierowanie do specjalisty może wystawić lekarz pierwszego kontaktu (lekarz rodzinny). Skierowania nie są potrzebne, by umówić się do:

  • psychiatry;
  • ginekologa/położnika;
  • onkologa;
  • wenerologa;
  • dentysty.

Elektroniczne skierowanie można uzyskać w formie SMS-a z czterocyfrowym kodem, wiadomości e-mail z plikiem PDF, wiadomości w aplikacji mojeIKP lub wydruku od lekarza. Skierowanie można uzyskać również w trakcie teleporady. Rejestracji na zabiegi lub wizyty można dokonać telefonicznie podając numer skierowania.

W przypadku wizyty u specjalisty można wybrać dowolną poradnię specjalistyczną spośród wszystkich, z którymi ma podpisaną umowę Narodowy Fundusz Zdrowia (nie funkcjonuje rejonizacja, a pacjent sam może wybrać placówkę, w której chce się leczyć – nawet w innym mieście). Skierowanie uprawnia do zapisania się wyłącznie do jednej przychodni specjalistycznej.

Widok zawartości stron Widok zawartości stron